Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Keď by si aj chcela, ale si kopyto...

. K pohybovým aktivitám vo fitkách, k spíningom, k posilňovniam a k podobným srandám, trpím vrodenou antipatiou.

V telke beží nejaká kriminálka. Gangster drží pri hlave iného gangstra pištoľ a reve na neho, že na kolená! No, mňa by mohol rovno zastreliť! Ľavé koleno nezohnem, kým sa mi večer v posteli neuvoľní a neprepuká do bezbolestnej polohy, ani keby na mňa mierili medzikontinentálnou raketou.

Pravé som si odpísala už skôr - pretrhnuté krížne väzy. Pamiatka na euforickú jazdu po zľadovatelej červenej, keď som si myslela, že mám pred sebou len nádherné časy a nič sa mi nemôže stať. Môže! Stačí schudnúť a neprestaviť si viazanie na lyžiach. Lebo, koho by už napadlo, že dve, tri kilá odbúrané zo slaniny na bruchu a zadku mi privodia namiesto zopár flirtov, lietačky po chirurgiách? Asi ma mal poučiť ten prvý úraz, keď som si palicou vybila dva zuby pri vystupovaní z lanovky. Pár rokov prešlo, koleno drží, dokonca ani nebolí.No čo! Sú na tom aj horšie ľudia! Bez lyží sa dá existovať!

Na jednej dovolenke som si tiež raz chcela pretiahnúť svaly a zdravo žiť. Vyvalila som si členok pri volejbale. Dokrivkala som k lehátku. Z vedľajšieho na mňa pozrela kamarátka, prevrátila očami a povedala: Keby si nevymýšľala, nič sa ti nestane. Ja tu pekne ležím, prinajhoršom sa strepem dolu, ale nedokatujem sa. 

Päťdesiatka na krku, hovorím si, dievča, treba ti pospevňovať svaly, Lebo botox ochabnuté ramená a zadok nevyrieši!.

Zmierená s tým, že sa v budúcnosti nedoplatím na liposunkciách a plastikách odstraňujúcich zvyšnú kožu, lebo s labilným kolenom nemôžem takmer nič odrazové. K pohybovým aktivitám vo fitkách, k  spíningom, k posilňovniam a k podobným srandám trpím vrodenou antipatiou.

Ale, na jeseň som objavila tajči! No, ideálne niečo pre mňa!

Vo Viedenskej Volksgarten sa každé ráno o ôsmej schádzajú prevažne tunajší číňania a iní aziati a cvičia. Niekedy, hlavne v lete a keď neprší, sa tam nazbiera aj okolo šesťdesiat ľudí. Vekový priemer voľačo pod sto rokov, každý cvičí koľko a čo zvláda. Nájdu sa kapacity, čo premakajú každučký ťah, ale aj tetušky, čo len tak mávajú rukami. Cvičenia vedie pán Li, už viac ako desať rokov. Zadarmo. Hodinová rozcvička, kto nestíha prísť na začiatok, pripojí sa hoci aj pred koncom dvojhodinovky, prípadne odíde, kedy mu to vyhovuje. Žiadna striktná organizovanosť. Hudba na podfarbenie z mobilov. 

Dotiahla ma tam kamarátka. V jedno ráno zaháňala depresie a nespavosť prechádzkou po parku a tajčákov tam náhodne objavila. Je to o pohybe aj medtácii. Po prvom, okukávacom ráne, som sa na internete prehrabala všetkým, čo sa mi k tomuto cvičeniu dostalo pod ruky. Nasledujúci deň som sa strémovaná motkala, koptala a obzerajúc napodobňovala pohyby tých, čo sa tajči učia už v materských škôlkach.  Zakúpila som si nové tepláky, aj tenisky, aj tričko, aj bumbajku. No, nadšená som bola! Odhodlaná cvičiť každé ráno, keď nebudem mať službu. Na tretí deň ma zabolelo, v dovtedy zdravom, ľavom kolene a doteraz neprestalo. Asi meniskus. Musela som s tým seknúť. Nedá sa. Ale odporúčam!!!

Tak čakám, či sa aj druhé koleno utíši bez doktorov a zmierujem sa s faktom, že nepatrím k tým, čo športujú ku zdraviu.

Autor: Adriana Variniova | úterý 9.1.2018 20:57 | karma článku: 10,15 | přečteno: 375x
  • Další články autora

Adriana Variniova

Dve eurá k dobru.

Po vyše dvojhodinovom blúdení Viedňou egyptský Rakúšan Mohamed priam hmatateľne ľutoval chvíľu, keď podľahol môjmu prosebnému pohľadu a modlikaniu,

25.11.2016 v 3:12 | Karma: 10,83 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Rámik.

Zostal mi prázdny rámik a z nazbieraných obrázkov života, neviem nájsť taký, čo by do neho pasoval...

26.10.2016 v 22:04 | Karma: 13,75 | Přečteno: 134x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Ženy s krivkami sú krásne! Kosti sú pre psov, pre mužov je mäso!

Známa zdieľala tento status na Facebooku, tak sa mi dostal do zorného poľa. Nebol prvý svojho druhu. Namiesto toho, aby som k 7875 likom pridala ďalší, tak som sa pochytila s kamarátkou.

14.8.2016 v 20:45 | Karma: 12,51 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

102 rokov sa neoslavuje často :-)

Dnes jedna naša klientka oslavuje stodva rokov. Jej sedemdesiat deväť ročná dcéra má za úlohu odmietať všetkých záujemcov z médií o rozhohovory.

30.7.2016 v 20:35 | Karma: 20,88 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Dovolenka (ale kam?)

Ráno som sadla k počítaču, blíži sa termín mojej dovolenky. Reku*, omrknem situáciu, lebo posledné roky sa už na „lastminuty“ spoliehať nedá. A, mrkala som celý deň! Migrácia sa prudko dotkla „mojich kruhov“ aj mojej peňaženky.

27.7.2016 v 23:08 | Karma: 22,18 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  16:56

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  16:43

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 457x
Trochu irónie a sarkazmu ešte nikoho nezabilo ;-)