Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

102 rokov sa neoslavuje často :-)

Dnes jedna naša klientka oslavuje stodva rokov. Jej sedemdesiat deväť ročná dcéra má za úlohu odmietať všetkých záujemcov z médií o rozhohovory.

 Dôvod: „Chceli by ma fotiť a filmovať, jak sa ja, už takto stará, môžem ukazovať v novinách?!“. Hovorím, veď im dajte fotku z pred tridsiatich rokov a ona na to: „Vtedy som už bola stará tiež!“  

Som od tejto dámy o polstoročie mladšia a vždy, keď mi pridelia službu u nej, mám deň krajší. Je ukážkovo nesenilná, nedementná, dioptrie na čítanie ma slabšie jak ja, počuje, keď mi vo vedľajšej miestnosti zapípa pager, pamätá si prvú svetovú vojnu, ale aj čo bolo včera v správach. Sama sa pohybuje po byte, sama si pripravuje jedlo. Má dva mobily a skoro všetky spodné zuby, stále kvalitné vlasy a dokáže si hocikedy pritiahnuť koleno ku brade. Cepuje ma v nemčine a nikomu nedovolí umyť riady, lebo jedine ona ich umyje poriadne. V sedemdesiatich štyroch sa naučila lyžovať, pretože postavu do plaviek „už stratila“ a letné dovolenky vymenila za zimné. Za dva roky, čo ju poznám, nebola ani raz nachladnutá a kolegyne, čo si dovolia tam prísť s plným nosom, posiela preč, lebo „ona nepotrebuje zomrieť na chorobu!“ Ošetrovateľku potrebuje iba ráno na pár minút, vraj: „Keď už mám na vás nárok, tak nech sa cítite užitočne“. A dovolí mi natiahnúť jej kompresné „štrumpfle“, ktoré, mimochodom, nosí iba z preventívnych dôvodov, lebo nikdy nemala nohy opuchnuté. Disponuje podrypačným humorom a kontom v banke, ktoré jej minulý mesiac byrokraticky zmrazili, lebo vypršala platnosť účtu, či čo tam bol za problém. Keď sa to dozvedela, volala do banky, predstavila sa a pýtala, ako má postupovať, aby jej opäť sprístupnili peniaze. Má vraj osobne prísť na pobočku s pasom, podpísať formulár a konto sa odblokuje. Bola som pri tom telefonáte: „Tak, vy si myslíte, že ja si teraz budem vybavovať nový pas???!! (ten starý uz nemá platný dvadsať rokov). To teda nie! Za žiadne peniaze na svete sa ja už s mojou storočnou vizážou fotiť nebudem!“ Tak banka spravila výnimku a účet sprístupnila bez pasu. Preto verím, že žiadny reportér nemá šancu. Hovorieva, že do deväťdesiatky to ešte bolo fajn, ale potom to už nie je sranda a hnevá ju, že sa "zmenšuje", nedočiahne zvesiť prádlo zo šnúry a musí si stále skracovať nohavice, lebo sa o ne potkýna.

Keď som sa jej dnes pýtala, čo jej mám zaželať k narodeninám, aby som to náhodou nezmrvila a aby bola s vinšom spokojná, povedala: „Želajte mi, aby ma nič nebolelo, aby som to na tomto svete doklepala dôstojne a aby som nerobila starosti mojej dcére. Aj som sa jej (dcére) včera ospravedlnila, že tak dlho žijem. Viete, aké je to ťažké, mať také staré dieťa? To sa denne bojíte, aby sa jej nič nestalo!  A, keď budete mať toľko rokov, čo ja, spomeňte si niekedy na mňa“!

Spoľahnite sa, pani Greta, určite si spomeniem! ;-)

Autor: Adriana Variniova | sobota 30.7.2016 20:35 | karma článku: 20,88 | přečteno: 329x
  • Další články autora

Adriana Variniova

Keď by si aj chcela, ale si kopyto...

. K pohybovým aktivitám vo fitkách, k spíningom, k posilňovniam a k podobným srandám, trpím vrodenou antipatiou.

9.1.2018 v 20:57 | Karma: 10,15 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ona

Adriana Variniova

Dve eurá k dobru.

Po vyše dvojhodinovom blúdení Viedňou egyptský Rakúšan Mohamed priam hmatateľne ľutoval chvíľu, keď podľahol môjmu prosebnému pohľadu a modlikaniu,

25.11.2016 v 3:12 | Karma: 10,83 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Rámik.

Zostal mi prázdny rámik a z nazbieraných obrázkov života, neviem nájsť taký, čo by do neho pasoval...

26.10.2016 v 22:04 | Karma: 13,75 | Přečteno: 134x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Ženy s krivkami sú krásne! Kosti sú pre psov, pre mužov je mäso!

Známa zdieľala tento status na Facebooku, tak sa mi dostal do zorného poľa. Nebol prvý svojho druhu. Namiesto toho, aby som k 7875 likom pridala ďalší, tak som sa pochytila s kamarátkou.

14.8.2016 v 20:45 | Karma: 12,51 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Dovolenka (ale kam?)

Ráno som sadla k počítaču, blíži sa termín mojej dovolenky. Reku*, omrknem situáciu, lebo posledné roky sa už na „lastminuty“ spoliehať nedá. A, mrkala som celý deň! Migrácia sa prudko dotkla „mojich kruhov“ aj mojej peňaženky.

27.7.2016 v 23:08 | Karma: 22,18 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 457x
Trochu irónie a sarkazmu ešte nikoho nezabilo ;-)