Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolenka (ale kam?)

Ráno som sadla k počítaču, blíži sa termín mojej dovolenky. Reku*, omrknem situáciu, lebo posledné roky sa už na „lastminuty“ spoliehať nedá. A, mrkala som celý deň! Migrácia sa prudko dotkla „mojich kruhov“ aj mojej peňaženky.

Migranti sú tu a ak aj o nich priamo nediskutujeme, lebo dnes človek nikdy nevie, ako, kde, pred kým a čo vlastne je k tejto téme vhodné a povolené beztrestne povedať, útočia na nás z každých správ, novín, sú ich plné médiá. Pomaly aj plná Európa.

Mám syna, vyštudovaného politológa (strašne som chcela z neho mať zubára, ale on si vybral hentakú kravinu a ešte ma dráždi ďalej, pokračuje na doktorandskom, že nech mám teda doma doktora!), No, a on mi minule krásne vysvetlil, že svet jednoducho tak funguje odjakživa, že národy sa vždy priebežne hýbali, že expanzia „barbarských“ kultúr a migrácia kvôli prežitiu, niekedy len kvôli polepšeniu života, sa tiahne celými svetovými dejinami. Vraj, buď sa zmierim s tým, že mi na staré kolená možno niekto natiahne burku, alebo sa mám sama pripraviť na vysťahovanie do inej časti zemegule.

Tak som, ovplyvnená rozumne znejúcimi argumentami „profesionála“, prijala za svoj jeho postoj – nech si každý migruje koľko a kam chce, nech si slobodne vyznáva obľúbeného boha, nech si plodí, nech aj trebárs nepracuje, keď nechce a je to proti jeho naturelu. Nech ignoruje, že v Európe sa hádžu smeti do koša, nech je hlučný, nech pohŕda ženami... Skrátka, nech si kľudne žije to, čo sa mu páči a čo mu jeho genetické, kultúrne, rozumové a ešte neviemaké dispozície diktujú. Pokiaľ nenaruší „moje kruhy“, nebudem sa stresovať, nechám to na kompetentných.

Ráno som sadla k počítaču, blíži sa termín mojej dovolenky. Reku*, omrknem situáciu, lebo posledné roky sa už na „lastminuty“ spoliehať nedá.

A, mrkala som celý deň! Migrácia sa prudko dotkla „mojich kruhov“ aj mojej peňaženky!

Do Turecka (aj na oba Cyprusy) by sa dalo za pár eur, aj do Egypta a Tuniska. Ale, ja si chcem oddýchnuť, nie, byť vo večerných správach za hviezdu s odtrhnutou hlavou čakajúcou na vládny špeciál. V exotických oblastiach budú na programe hurikány a obdobia dažďov. Tam, kde nie je more a súčasne teplo, plánujem chodiť, keď budem na dôchodku. Zostala mi Európa. Do filtra som navolila destinácie, kde by som sa, podľa meteorológov pri troche šťastia, mohla ešte aj na prelome septembra a októbra váľať na pláži, kde mi dajú najesť, napiť, kde nemusím upratovať, zahrám si volejbal, večer môžem prevetrať malé spoločenské a sandálky na opätkoch. Vypľulo mi výsledky vyhľadávania a bolo mi jasné, že migranti „moje kruhy“ nielen narušili, ale rovno zrušili. Hotely za normálnejšie ceny sú vypredané, tých pár voľných, čo tam ešte včera svietilo, si nemôže dovoliť hocikto, nedajbože, že by chcela cestovať celá rodina.

Večer som sa posťažovala do telefónu mame, ako a prečo som hľadanim dovolenky zabila celý deň. Zdá sa, že moja mama dokáže vydolovať pozitívum aj z migračnej krizy: „Chváááála bohu, konečne ťa niekto prinúti sedieť doma na zadku! Poumývaš si okná, poupratuješ, popresádzaš kvetiny, čo más čo furt niekde „rajzovat“!

 

rekuvýrazvýpoveďsomsomsomsomrekupoctivosťpoctivosťrekudávnorekureku

Autor: Adriana Variniova | středa 27.7.2016 23:08 | karma článku: 22,18 | přečteno: 474x
  • Další články autora

Adriana Variniova

Keď by si aj chcela, ale si kopyto...

. K pohybovým aktivitám vo fitkách, k spíningom, k posilňovniam a k podobným srandám, trpím vrodenou antipatiou.

9.1.2018 v 20:57 | Karma: 10,15 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ona

Adriana Variniova

Dve eurá k dobru.

Po vyše dvojhodinovom blúdení Viedňou egyptský Rakúšan Mohamed priam hmatateľne ľutoval chvíľu, keď podľahol môjmu prosebnému pohľadu a modlikaniu,

25.11.2016 v 3:12 | Karma: 10,83 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Rámik.

Zostal mi prázdny rámik a z nazbieraných obrázkov života, neviem nájsť taký, čo by do neho pasoval...

26.10.2016 v 22:04 | Karma: 13,75 | Přečteno: 134x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

Ženy s krivkami sú krásne! Kosti sú pre psov, pre mužov je mäso!

Známa zdieľala tento status na Facebooku, tak sa mi dostal do zorného poľa. Nebol prvý svojho druhu. Namiesto toho, aby som k 7875 likom pridala ďalší, tak som sa pochytila s kamarátkou.

14.8.2016 v 20:45 | Karma: 12,51 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ostatní

Adriana Variniova

102 rokov sa neoslavuje často :-)

Dnes jedna naša klientka oslavuje stodva rokov. Jej sedemdesiat deväť ročná dcéra má za úlohu odmietať všetkých záujemcov z médií o rozhohovory.

30.7.2016 v 20:35 | Karma: 20,88 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 457x
Trochu irónie a sarkazmu ešte nikoho nezabilo ;-)